Dorosłość

cheers-839865_1280Gdy byłam dzieckiem marzyłam o tym by stać się dorosła, poważna, by chodzić do pracy i nie musieć odrabiać pracy domowej. Patrzyłam na osoby, które tak miały z podziwem i za wszelką cenę chciałam żyć ich życiem. Dziś jestem dorosła i za czym tęsknię? Za leżakowaniem, regularnością życia, beztroską i brakiem odpowiedzialności. Teraz widzę jak wiele się zmienia z biegiem czasu i jak czasem ciężko nam rozumieć jak mogło nam się nie podobać wtedy jak byliśmy dziećmi.

Dorosłość to nie tylko możliwość kupienia piwa w sklepie. To także ogromna odpowiedzialność. Odpowiedzialność za to, co robię, co mówię, co czynię. To obowiązek przyporządkowania się innym osobom, wykonywania często nielubianej pracy oraz dbania o relacje międzyludzkie, które niekiedy są krótkotrwałe i nie wiele wnoszą do naszego życia. Dorosłość to ciągła walka o byt, ciągłe zapasy z życiem, zamartwianie się o dzieci, męża o siebie. Owszem są przypadki, które nie przejmują się absolutnie niczym i nie obchodzi ich to co będą jadły, w co się ubierały i gdzie mieszkały. Tak zwani ludzie szczęśliwi. Słyszałam, że to przereklamowane, ale na pewno dużo korzystniejsze niż zwyczajne życie. Jako dzieci nie wiedzieliśmy również czym są prawdziwe problemy. Nie musieliśmy myśleć nad zmianą pracy oraz nad tym czy starczy nam pieniędzy do pierwszego. Wtedy ktoś martwił się za nas, a my mogliśmy beztrosko żyć.

Z dorosłością jest tak, że albo się z nią nie godzimy i korzystamy z życia na maksa, wydając pieniądze, robiąc sobie długi, ale ciesząc się codziennością, albo zamartwiamy się co będzie jak będzie i po co. Myślę, że warto wypracować sobie kompromis w tym wszystkim i nie zamartwiać się nad tym co będzie. Korzystać z życia można w granicach rozsądku, a pieniędzmi gospodarować tak, aby starczyło nam na wszystko. Szkoda tylko, że w pracy nie chcą mi postawić żadnej leżanki. Myślę, że leżakowanie o 11 rozwiązałoby wszystkie moje problemy. 🙂

One thought on “Dorosłość

Skomentuj

